7 grudnia 2021 r.
Informacja prasowa
Jeden z największych w Polsce e-sklepów z kawą i akcesoriami Coffeedesk planuje otwarcie kawiarni we Wrocławiu. Warunkiem szybkiej realizacji tego celu jest zdobycie finansowania od inwestorów społecznościowych - poprzez trwającą do 14 grudnia emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Mieszkańcy Wrocławia należą do jednej z najliczniejszych grup klientów internetowego sklepu Coffeedesk.
Z garażu w Kołobrzegu do lidera rynku
Założony w Kołobrzegu Coffeedesk to największy dystrybutor kawy i akcesoriów do ich parzenia w Polsce. To także jedna z najszybciej rozwijających się firm regionu EŚW według rankingu Financial Times 1000*. Marka funkcjonuje jako omnichannel. Sprzedaje produkty przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych. Coffeedesk to także hurtownia dla klientów B2B. Ten segment napędza biznes, odpowiadając za 66% przychodów firmy. Pod szyldem Coffeedesk działają również butikowe showroomy, czyli wielofunkcyjne kawiarnie. Można w nich napić się najwyższej jakości kawy tzw. specialty, w sklepie stacjonarnym zrobić kawowe zakupy, odebrać zamówienie internetowe, a nawet przeszkolić się z przyrządzania kawy na różne sposoby.
Za konceptem Coffeedesk stoi trójka przyjaciół: Łukasz Wichłacz oraz bracia Jacek i Marcin Gardzielik. Dziesięć lat temu otworzyli oni sklep internetowy w garażu jednego z nich w Kołobrzegu. Od tego czasu wspólnie prowadzą firmę z rodzinnego miasta.
- Dziś Coffeedesk zatrudnia ponad 170 osób, realizuje 14 tys. zamówień internetowych miesięcznie, a poza kawą i akcesoriami dla domowych baristów sprzedaje specjalistyczne maszyny m.in. do palarnii kawy. Zwiększamy też liczbę kawiarni Coffeedesk - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.
Wrocław na radarze Coffeedesk
Kawowy omnichannel ma już trzy kawiarnie w Polsce, dwie w Warszawie i jedną w rodzinnym Kołobrzegu. Coffeedesk planuje kolejne otwarcia showroomów w dużych miastach całej Polski. Jeszcze tej zimy ma zacząć działać kolejna kawiarnia w stolicy - na warszawskim Powiślu. Na radarze Coffeedesk jest także Wrocław. Kluczem wyboru miasta pod nowe showroomy jest liczba klientów e-sklepu Coffeedesk. Wrocław jest pod tym względem ważną dla marki lokalizacją. Wrocławianie znajdują się w pierwszej trójce najchętniej kupujących coffeedeskową kawę i akcesoria.
Coffeedesk chce sfinansować otwarcie dwóch planowanych showroomów z trwającej emisji akcji wśród inwestorów społecznościowych. Poprzez crowdfunding inwestycyjny firma pozyskuje teraz również środki na implementację narzędzi eCommerce oraz zwiększenie asortymentu i wolumenu produktów, co umożliwi Coffeedesk dalszy rozwój w Polsce i za granicą. Projekt crowdfundingowy ruszył pod koniec września. Od tego czasu kołobrzeski omnichannel zebrał blisko 2 mln zł, z 4,4 mln zł planowanej kwoty. Założyciele firmy liczą, że dzięki wrocławskim inwestorom społecznościowym kawiarnia w stolicy Dolnego Śląska już niedługo pojawi się w tym mieście. Nowym akcjonariuszem Coffeedesk można zostać jeszcze przez tydzień. Emisja wycenianych na 37 zł za sztukę akcji kończy się 14 grudnia.
Kawowy lider po raz drugi w swej historii sięga po finansowanie społecznościowe. Rok temu marka Coffeedesk otworzyła kawiarnię w stolicy oraz wdraża rozwiązania technologiczne sfinansowane właśnie ze środków pozyskanych poprzez crowdinvesting. W swej pierwszej emisji akcji spółka zdobyła 523 akcjonariuszy i zebrała 2,2 mln zł.
Rozwój w rekordowym tempie
Biznesowy model kawowej firmy z Kołobrzegu przeszedł sprawdzian podczas pandemii, kiedy gospodarka znalazła się na zakręcie. Dzięki elastycznej strategii sprzedaży wielokanałowej, spółka zakończyła pierwszy rok pandemii z rekordowymi wynikami. W 2020 r. Coffeedesk wygenerował aż 78,7 mln zł przychodu. W 2021 r. firma spodziewa się kolejnego rekordu. Już po trzech kwartałach tego roku Coffeedesk zanotował 70,5 mln zł przychodu. Obecnie Coffeedesk wyceniany jest na ponad 100 mln zł.
Więcej informacji:
Aleksandra Łuczak - Brydak
PR Manager Coffeedesk
530 478 315; 692 220 319
aleksandra.luczak@coffeedesk.pl