9 grudnia 2021 r.
Informacja prasowa
Warszawa i Wrocław na radarze kawowego giganta Coffeedesk
Jeden z największych w Polsce e-sklepów z kawą i akcesoriami Coffeedesk planuje otwarcie dwóch kolejnych kawiarni. W Warszawie trwają już prace wykończeniowe w lokalu. Natomiast warunkiem szybkiej realizacji wrocławskiego showroomu Coffeedesk jest zdobycie finansowania od inwestorów społecznościowych - poprzez prowadzoną do 14 grudnia emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Mieszkańcy Warszawy i Wrocławia należą do najliczniejszych grup klientów internetowego sklepu Coffeedesk.
Z garażu w Kołobrzegu do lidera rynku
Założony w Kołobrzegu Coffeedesk to największy dystrybutor kawy i akcesoriów kawowych w Polsce. To także jedna z najszybciej rozwijających się firm regionu EŚW według rankingu Financial Times 1000* Marka funkcjonuje jako omnichannel. Sprzedaje produkty przez sklep internetowy dla klientów indywidualnych. Coffeedesk to także hurtownia dla klientów B2B. Ten segment napędza biznes, odpowiadając za 66% przychodów firmy. Pod szyldem Coffeedesk działają również butikowe showroomy, czyli wielofunkcyjne kawiarnie. Można w nich napić się najwyższej jakości kawy tzw. specialty, w sklepie stacjonarnym zrobić kawowe zakupy, odebrać zamówienie internetowe, a nawet przeszkolić się z przyrządzania kawy na różne sposoby.
Za konceptem Coffeedesk stoi trójka przyjaciół: Łukasz Wichłacz oraz bracia Jacek i Marcin Gardzielik. Dziesięć lat temu otworzyli oni sklep internetowy w garażu jednego z nich w Kołobrzegu. Od tego czasu wspólnie prowadzą firmę z rodzinnego miasta.
Dziś Coffeedesk zatrudnia ponad 170 osób, realizuje 14 tys. zamówień internetowych miesięcznie, a poza kawą i akcesoriami dla domowych baristów sprzedaje specjalistyczne maszyny m.in. do palarni kawy. Zwiększamy też liczbę kawiarni Coffeedesk - mówi Łukasz Wichłacz, CEO Coffeedesk.
Warszawa tej zimy a Wrocław na radarze
Kawowy omnichannel ma już trzy kawiarnie w Polsce, dwie w Warszawie (Wilcza i Próżna) i jedną w rodzinnym Kołobrzegu, na osiedlu Bajkowym, gdzie powstała firma. Coffeedesk planuje kolejne otwarcia showroomów w dużych miastach całej Polski. Kluczem wyboru miasta pod nowe showroomy będzie liczba klientów e-sklepu Coffeedesk. W najbliższej przyszłości pojawić się mają dwa nowe punkty: w Warszawie i we Wrocławiu. Oba miasta są strategicznymi lokalizacjami dla marki. W stolicy Coffeedesk ma najwięcej klientów. Natomiast Wrocławianie są trzecią najliczniejszą grupą kupujących coffeedeskową kawę i akcesoria.
Jeszcze tej zimy ma zacząć działać showroom z kawą specialty w stolicy - na warszawskim Powiślu. Przygotowania lokalu już się rozpoczęły. Wielofunkcyjna kawiarnia Coffeedesk przy ulicy Tamka będzie znajdować się w bliskiej odległości od Wisły. Lokal ma 126 kw. Przewidziano w nim około 35 miejsc siedzących w środku, w tym przy tzw. brew barze oraz dodatkowe 40 w ogródku. Tradycyjnie, jak w każdym showroomie kołobrzeskiej marki, w Coffeedesk Tamka pojawi się przestrzeń sklepowa z kawą, herbatą i akcesoriami. Będzie to największy tzw. shop in shop ze wszystkich kawiarni pod szyldem Coffeedesk. Klienci zobaczą też niebanalny wystrój, z którego słynie Coffeedesk. Każda kawiarnia ma unikalną stylistykę nawiązującą do specyfiki danej lokalizacji i klimatu budynku, w jakim się znajduje. Duży nacisk położono na meble polskich designerów.
Na radarze Coffeedesk jest także Wrocław, choć decyzja o konkretnej lokalizacji czy dacie otwarcia kawiarni w stolicy Dolnego Śląska jeszcze nie zapadła. Firma chciałaby uruchomić punkt jeszcze w 2022 roku, jednak termin realizacji wrocławskiego showroomu uzależniony jest od pozyskania finansowania na ten projekt.
Kawiarnie od inwestorów społecznościowych
Coffeedesk chce sfinansować otwarcie dwóch planowanych showroomów z trwającej emisji akcji wśród inwestorów społecznościowych. Poprzez crowdfunding inwestycyjny firma pozyskuje teraz również środki na implementację narzędzi eCommerce oraz zwiększenie asortymentu i wolumenu produktów, co umożliwi Coffeedesk dalszy rozwój w Polsce i za granicą. Projekt crowdfundingowy ruszył pod koniec września. Od tego czasu kołobrzeski omnichannel zebrał blisko 2 mln zł, z 4,4 mln zł planowanej kwoty. Założyciele firmy liczą, że dzięki wrocławskim inwestorom społecznościowym kawiarnia w stolicy Dolnego Śląska już niedługo pojawi się w tym mieście. Nowym akcjonariuszem Coffeedesk można zostać jeszcze przez tydzień. Emisja wycenianych na 37 zł za sztukę akcji kończy się 14 grudnia.
Kawowy lider po raz drugi w swej historii sięga po finansowanie społecznościowe. Rok temu marka Coffeedesk otworzyła kawiarnię w stolicy oraz wdraża rozwiązania technologiczne sfinansowane właśnie ze środków pozyskanych poprzez crowdinvesting. W swej pierwszej emisji akcji spółka zdobyła 523 akcjonariuszy i zebrała 2,2 mln zł.
Rozwój w rekordowym tempie
Biznesowy model kawowej firmy z Kołobrzegu przeszedł sprawdzian podczas pandemii, kiedy gospodarka znalazła się na zakręcie. Dzięki elastycznej strategii sprzedaży wielokanałowej, spółka zakończyła pierwszy rok pandemii z rekordowymi wynikami. W 2020 r. Coffeedesk wygenerował aż 78,7 mln zł przychodu. W 2021 r. firma spodziewa się kolejnego rekordu. Już po trzech kwartałach tego roku Coffeedesk zanotował 70,5 mln zł przychodu. Obecnie Coffeedesk wyceniany jest na ponad 100 mln zł.
Więcej informacji:
Aleksandra Łuczak - Brydak
PR Manager Coffeedesk
530 478 315; 692 220 319
aleksandra.luczak@coffeedesk.pl